Tandartsenpraktijk Hajema en van Kan | Veel gestelde vragen
70
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-70,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-12.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive
 

Veel gestelde vragen

De meest gestelde vragen

Wat wordt door de verzekering vergoed?

Er is een verschil in wat vergoed wordt voor kinderen tot 18 jaar en wat vergoed wordt voor volwassenen. Kosten voor de jeugd (met uitzondering van kronen, bruggen en orthodontie) worden over het algemeen volledig vergoed. Er zijn afspraken gemaakt met verzekeraars waardoor de kans klein is dat er voor de zorg aan jeugdigen moet worden bijbetaald.

Het grootste deel van de zorg voor volwassenen valt niet in de basisverzekering. Als u een aanvullende verzekering hebt afgesloten, dan kunt u een vergoeding krijgen per behandeling. De verzekeraar bepaalt welke vergoedingen er zijn. De ene verzekeraar vergoed alle kosten tot een bepaald bedrag, de andere verzekeraar vergoedt een maximale vergoeding per behandeling. Vragen hierover kunt u stellen bij uw verzekeraar. Ook op allesoverhetgebit.nl kunt u nagaan welke vergoeding u krijgt van uw verzekeraar.

Kan ik van tevoren uitzoeken hoeveel ik voor de behandeling moet betalen?

Ja. Op onze praktijkwebsite vindt u de tarievenlijst van onze praktijk. Het is voor ons meestal mogelijk u inzicht te geven in de vergoeding van uw verzekeraar. Bij grotere, complexe of dure behandelingen krijgt u vooraf een prijsopgave en informatie over de vergoeding van uw aanvullende verzekering. Zo weet u van te voren wat u kunt verwachten.

Kan ik de kwaliteit van deze praktijk vergelijken met een andere praktijk?

Er zijn op dit moment geen vaste punten waarop u de kwaliteit van praktijken onafhankelijk kunt vergelijken. U kunt de kwaliteit van onze praktijk het beste beoordelen op basis van uw eigen ervaring en die van anderen. U kunt natuurlijk de verschillende recensies bekijken die op internet staan als u onze naar ons zoekt op Google. Bent u tevreden over de behandeling en de informatie die u kreeg voor en na de behandeling? Als u niet tevreden bent of als u vragen hebt, dan horen wij dat graag van u.

Hoe weet ik welke behandelingen de Mondhygiëniste of Preventieassistente uitvoert?

De tandarts informeert u vooraf over de behandeling. Normaal gesproken wordt een eenvoudige gebitsreiniging (tot 3 mm onder het tandvlees) door de preventieassistente uitgevoerd. De reiniging van pockets (dieper dan 3mm onder het tandvlees) wordt uitgevoerd door een mondhygiëniste. . Op allesoverhetgebit.nl is een lijst met behandelingen en een uitgebreide toelichting te vinden.

Hoe kan ik zien door wie ik behandeld word en welke taak diegene heeft?

De tandheelkundige zorg wordt uitgevoerd door verschillende tandheelkundig zorgverleners. Deze hebben ieder hun eigen taken en bevoegdheden. Op onze praktijkwebsite vindt u een overzicht van de medewerkers in de praktijk. Op onze naambadge staat, naast onze naam, ook wat onze functie is in de praktijk. Is het voor u niet duidelijk? Aarzel dan niet en vraag het aan diegene die u behandelt.

Meer informatie over de taken en bevoegdheden van de leden van het tandheelkundig team en beroepen in de tandheelkunde vindt men op www.allesoverhetgebit.nl onder alles over de tandartspraktijk.

Waar is meer informatie te vinden over behandelmogelijkheden?

Meer informatie over aandoeningen, tandheelkundige behandelingen, alternatieven voor behandelingen en tips voor een gezonde mond is te vinden op www.allesoverhetgebit.nl. De Tandarts, Endodontoloog of Mondhygiënist kan informeren over behandelmogelijkheden die passen bij uw persoonlijke situatie.

Uw factuur via de e-mail

Uw factuur wordt voor ons verzorgd door Uwnota.nl.

Op de website van uwnota.nl vindt u de volgende uitleg:

Voorheen stuurden wij u een nota via de post. Tegenwoordig proberen wij zoveel mogelijk nota’s (of beter gezegd betaalnotificaties met een betaallink) via e-mail te versturen. Dat bespaart kosten voor uw tandarts en het is ook nog eens beter voor het milieu. Als uw zorgaanbieder over uw e-mailadres beschikt ontvangt u een betaalnotificatie via e-mail.

Hoe herkent u een e-mail met betaalnotificatie van uwnota.nl?

1. Nota’s die afkomstig zijn van uwnota.nl hebben altijd een concrete verwijzing naar de zorgverlener waar u onder behandeling bent geweest.

2. De factuurgegevens staan ook altijd in de e-mail.

3. Nadat u op de betaallink heeft geklikt, opent een landingspagina met de volgende url: “https://digitaal.uwnota.nl“. Andere url’s worden niet door ons gebruikt.

Vertrouwt u een e-mail niet? Klik niet op de links en open geen bijlagen. Verwijder de e-mail uit uw inbox en uw prullenbak. Bij twijfel: bel ons 0900 – 404 94 04.

Hoe garandeert uwnota.nl de veiligheid van mijn gegevens?

Uw e-mailadres wordt door uw zorgaanbieder aan ons verstuurd, tegelijk met de gegevens over de behandeling die u hebt ontvangen. Uw e-mailadres, de betaalnotificatie en de factuur vormen een onlosmakelijke combinatie. U kunt niet de betaalnotificatie of factuur van iemand anders ontvangen en iemand anders kan niet uw betaalnotificatie of factuur ontvangen.

In de betaalnotificatie die wij u sturen staan geen gegevens over u of over de behandeling die u van uw zorgaanbieder hebt ontvangen. Die gegevens staan op de factuur waartoe slecht u toegang hebt door het aanklikken van de uniek voor u gegenereerde betaallink. U krijgt pas toegang tot uw factuur door uw postcode, uw huisnummer en uw geboortedatum in te vullen. De combinatie van deze vereiste gegevens levert een beveiligingsniveau op dat voldoet aan de eisen die de wet hieraan stelt.

Wat moet ik doen als ik een e-mail van uwnota.nl krijg?

In de e-mail van uwnota.nl vindt u een betaallink. Als u de link aanklikt komt u op uw eigen betaalpagina. U kunt uw factuur inzien en betalen via iDeal (kosten 0,25 per betaling), via automatische incasso (gratis) of via internetbankieren (gratis). U kunt direct betalen, maar u kunt ook kiezen voor een latere betaaldatum, zolang die maar binnen de betalingstermijn ligt.

Wat gebeurt er als ik vergeet te betalen?

Als u binnen zeven dagen na ontvangst van de e-mail van uwnota.nl niet inlogt, ontvangt u alsnog automatisch een papieren factuur. Vanaf dat moment geldt de gebruikelijke betaaltermijn voor papieren facturen. Als u de papieren factuur vergeet te betalen krijgt u zoals gebruikelijk een papieren herinnering van uwnota.nl.

Waarom moet ik kosten betalen voor een iDeal betaling?

Ook als u online iets koopt en afrekent, betaalt u de kosten van een iDeal betaling. Meestal ziet u dat niet omdat die kosten dan zijn verwerkt in de prijs van het product dat u koopt. Bij uw zorgaanbieder gaat dat niet omdat die werkt met door de overheid vastgestelde tarieven. Bijkomende kosten worden daarom apart vermeld. Als u geen transactiekosten wilt betalen, kunt u kiezen voor automatische incasso of betaling via internetbankieren. Die zijn gratis.

Klopt het dat het bankrekeningnummer van uwnota.nl ook is gewijzigd?

Ja, dat klopt. Vanaf het moment dat wij betaalnotificaties via e-mail zijn gaan versturen is ook onze IBAN gewijzigd. De nieuwe IBAN is NL34ABNA0243240058 ten name van uwnota.nl (de BIC-code is ABNANL2A)

De e-mail van uwnota.nl is in mijn spambox terecht gekomen. Wat nu?

Als uw e-mail om welke reden dan ook aan uw aandacht is ontsnapt ontvangt u vanzelf na elf dagen een papieren factuur. Als de e-mail van uwnota.nl in uw spambox is terechtgekomen kunt u via uw e-mailprogramma aangeven dat u de e-mails van uwnota.nl niet als reclame ziet. Dan komt de e-mail de volgende keer niet in uw spambox terecht.

Ik heb de e-mail van uwnota.nl per ongeluk gewist. Wat nu?

Ook hier geldt dat u dan na elf dagen vanzelf een papieren factuur krijgt die u via de gebruikelijke weg kunt betalen.

Ik ontvang liever meteen een papieren factuur. Hoe regel ik dat?

Als u met betaallink op uw factuur inlogt op uwnota.nl, kunt u ervoor kiezen of u de factuur digitaal of op papier wilt ontvangen. U kunt deze instelling op elk moment en zo vaak u wilt wijzigen.

Heeft u een andere vraag?

Heeft u een andere vraag?

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht